אז החלטתם להקים אתר

אז החלטתם להקים אתר

לאחר ההחלטה להקים אתר, אתם בטח חושבים על העיצוב, על הצבעים, אילו תפריטים יהיו בו וכמה זה הולך לעלות לכם. אז בואו נתחיל מההתחלה, קחו נשימה ארוכה והתחילו להבין במה מדובר. 

כמו שצריך ללמוד ללכת לפני שרצים מרתון, אסור לנו לקפוץ קדימה מהר מידי.

 

השאלה הראשונה שצריך לשאול היא: למה?

למה אני בכלל צריך את האתר?

חלק מהתשובות שאני מקבל מהלקוחות, דומות לתשובות אלו:

  • לכולם יש אתר, אני חושב שאני גם צריך.
  • אני רוצה לבנות אתר כדי להגיד ללקוחות שלי שיש לי אתר.
  • יש לי סט של מוצרים עם תמונות, ורציתי להעלות אותם לרשת.

למרות שתשובות אלו נכונות והגיוניות הם אינם הסיבה העיקרית שבגללה צריך להתחיל בהקמת אתר.

  • אם לכולם יש אתר וגם אתה רוצה, ניתן לבנות דף בודד שמכיל תמונת אתר או סתם דף טקסט, האם זה יספק? ממש לא.

  • אם אתם רוצים להגיד ללקוחות שיש לכם אתר, ישנם המון מקומות לפתוח אתרים בחינם. טענו לשם טקסט ותאמרו ללקוחות שזה האתר שלכם.
    האם גם זה יספק אתכם? לדעתי גם כן לא.

  • אם יש לכם סט מוצרים, קיימים המון פתרונות ברשת של חנויות וירטואליות וכדומה. זה עשוי להיות פיתרון הולם, אך לא לשם זאת מקימים אתר.

הסיבה העיקרית לבניית אתר היא, רשימת המטרות שלך.


 מהם המטרות האמיתיות שלי?

המטרות שונות מלקוח ללקוח במידע ותכנים, בשירותים/מוצרים ובדרך פעולת ההפצה העסקית.

 

מידע של תכנים בסיסיים: בדרך כלל כולל את המידע על מיקום העסק, שירותיו, לקוחותיו, מידע התקשרות (טלפונים ואימייל) ולעיתים גם מידע על צוות סגל העובדים.

 

מידע על שירותים/מוצרים: מידע יותר מעמיק על תמצית העסק מוצריו/שרותיו זהו הערך המוסף של האתר (Added-Value) לקהל הגולשים.

 

הפצה העסקית: המטרה העיקרית של האתר, היא בעצם קריאה/דרבון לביצוע פעולה. אילו פעולות אתם באמת רוצים שקהל המטרה ייטול חלק כתוצאה מגלישה באתר שלכם?
לדוגמא:

  • ירכשו מוצרים.
  • יוסיפו עצמם לרשימת התפוצה.
  • יהפכו למפיצי העסק.
  • ישתתפו בכנסים.
  • ישתפו את הידע שברשותם לצרכי מחקר.
  • יתרמו כסף לצדקה.
  • ועוד.


כמעט לכולכם תהיה מטרה אחת או יותר.

 

אם במידה הינך ספק של מוצרים, האם המטרה שלך היא למכור את המוצרים? או אולי לגייס מפיצים למוצרים? ואולי לחנך ולשתף מידע על התנהגות בלתי הולמת של ספקי מוצרים דומים בשוק. אולי כל התשובות נכונות, ואולי יש סיבות נוספות שלא הזכרתי.

חשבו בקפידה מה המטרות האמיתיות שלשמה אתם מקימים את האתר.
לאחר שהבנו זאת והמטרות הם ברורות, רק אז נוכל לעבור לשלב הבא של הבנת קהל היעד ובחירת התכנים הנחוצים לו שיתמכו במטרותיכם.